onsdag 27. april 2011

Etter påsken!




Påskeferien har vært vidunderlig og berikende for meg og familien min. Jeg har ikke sett på maken til flott vær. Sol hele dagen. Godt og varmt. Jeg har kost meg glugg ihjel, og også tatt meg tid til å skrive utendørs med skogen foran meg. Inspirasjonen har flommet over og nå som jeg er hjemme igjen, har jeg "sanket" ny energi til flere dager, uker og forhåpentligvis måneder med nye skrømt og historier fra Finnskogen. Skogen har slik virkning på meg. Der får jeg puste! Der lever jeg! Noen vil tenke at jeg kanskje er litt rar, men fra jeg lærte å gå, har jeg vært på skogsturer. Jeg har fått det inn med "morsmelka" he he!
Våren er en flott tid. Da begynner det å spire og gro. En påminnelse om at livet begynner igjen. Vi gikk også en del turer, og i skogen, fant vi et grantre som var dynket med "trollkjegg." Jeg plukket ned noe, lagde en trollknute og hang den tilbake på treet igjen, men dessverre lærte aldri oldemor meg de "hemmelige formlene" for å klare å helbrede. Mye av det skogfinnene kunne, har ikke gått videre. Det er synd, men noe kan jeg, håper jeg!

Har du gått mye i skogen og sett villskapen nær deg?




                                       
                                       

    

 
                               



 
  
























2 kommentarer:

  1. Nydelig bilde av skogen. Jeg har alltid gått mye i skogen, kunne gå i timesvis da jeg var liten. Jg går mye nå også. Der finner jeg en fred som jeg ikke finner andre steder.

    SvarSlett
  2. Hei Jorunn!
    Du har blitt tagget. Sjekk bloggen min for å se hva du må gjøre :)

    SvarSlett