torsdag 7. april 2011

Illustratør!

Jeg er så heldig å ha fått illustratør Ragna Lise Vikre til å male forsidene til Fossefall. Hun er kjempedyktig, og jeg legger ved noen av maleriene hennes. Jeg har mine favoritter, selvfølgelig. Men illustrasjonene til alle bøkene er flotte!
Husker da jeg fikk maleriet til bok 1. Det kriblet av glede i meg over hvor flott og spennende forsiden ble! Hun hadde malt den kappekledde, slik jeg så ham for meg, og Amalie som liten. I bakgrunnen ruver Amalie som voksen. Nydelig bilde, og jeg var så stolt. Endelig fikk jeg se menneskene mine :-)
Og den dagen da filmtraileren dukket opp ble jeg så glad og stolt at tårene ikke var langt unna! Bjørneby Production hadde klart å få frem det mystiske på en fremragende måte!
Så her kommer Fossefalltraileren og noen malerier av Ragna Lise Vikre.

Hva synes dere om bildene og traileren?



Fossefalltraileren


Fossefall 20 Kjennemerket
                                                                    
                                                     Fossefall 12 Trollnatt
                                                             
                        
                                                   Fossefall 14 En ny vår



1 kommentar:

  1. Jeg er helt enig med deg i at du har vært heldig med illustratøren... Disse tre bildene er helt klart blandt mine favoritter!
    Mange av bøkene er nydelig dekorert av Ragna Lises kunstverk!!! Ser frem til flere gode illustrasjoner!

    ;))))

    SvarSlett